Fel i lägenhet
När du får fel i din lägenhet ringer du alltid felanmälan. Under kvällar och helger mottas endast felanmälningar av akut karaktär som till exempel vattenläcka. Är det ett fel som inte är brådskande, kan du få vänta upp till två veckor på att felet blir åtgärdat.
Reparatören som ska åtgärda felet, kontaktar Dig och meddelar att felanmälan är mottagen samt avtalar tid.
Hyresgästens ansvar
I hyresrätterna ansvarar FABO för att de flesta fel blir åtgärdade, dock finns det vissa undantag där ansvaret helt ligger på hyresgästen.
- Byte av säkringar
- Rensning av golvbrunn och vattenlås i badrum/wc
- Byte av glödlampor/lysrör (gäller ej belysningen i köksfläkten och ugnen)
- Reparation eller montering av persienner
Felanmälan TV (kabel-tv)
Vid problem med tv-kanalerna gör du felanmälan hos Sappa, telefonnummer 0774-444 744.
Felanmälan internet
Blir det fel på tjänst via fibernätet/datauttaget, kontaktar du den leverantör som du köper tjänsten av.
|
Felanmälan lägenhet och tvättstuga 054-56 22 72 Måndag-fredag 8-12 och 13-15 Övrig tid endast fel av katastrofkaraktär.
Felanmälan TV Sappa 0774-444 744 Varje dag 08.00-22.00 E-post: hej@sappa.se
Felanmälan Internet Du kontaktar den leverantör du köper tjänsten av

|
|